X بستن تبلیغات
گفتگو ی استاداشکبوس باخبرگزاری مهروایسنا وفارس در رابطه با کتب عربی :: wordدانلودسوال عربی پیام آسمانی و قرآن

wordدانلودسوال عربی پیام آسمانی و قرآن

نمونه سوال امتحانی هفتم هشتم نهم دهم یازدهم دوازدهم و طرح درس سالانه

wordدانلودسوال عربی پیام آسمانی و قرآن

نمونه سوال امتحانی هفتم هشتم نهم دهم یازدهم دوازدهم و طرح درس سالانه

گفتگو ی استاداشکبوس باخبرگزاری مهروایسنا وفارس در رابطه با کتب عربی

دانلود سوال امتحانی | سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۲۱ ق.ظ | ۱۶ نظر

جزییات تغییرات کتاب‌های درسی «عربی»

بر سرعربی چه می خواهد بیاید؟

آیاحجم عربی هفتم کم خواهد شد؟

کتاب راهنمای معلم موجود می باشد؟آیا ما باخبریم؟وآیا به شما رسیده است؟

آیا امسال امتحان عربی بصورت سراسری برگزار می شود؟

رئیس شورای برنامه ریزی درس عربی از کاهش حجم این کتاب در پایه هفتم برای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: تدریس کتاب جدید التالیف عربی آسانتر از کتاب  گذشته است به شرط آنکه معلمان در دوره های ضمن خدمت شرکت کرده و به جای استفاده از کتابهای کمک آموزشی غیراستاندارد از کتاب راهنمای معلم استفاده کنند.
عادل اشکبوس در  گفتگو با خبرنگار مهر درباره گلایه معلمان عربی کلاس هفتم از سخت بودن محتوای کتاب توضیح داد:بقیه درادامه مطلب
آقای عادل
اشکبوس
مولف محترم
عربی هفتم
پاسخ
می دهند

کتاب عربی جدید التالیف سخت نیست و اگر معلمان به جای استفاده از کتابهای کمک آموزشی، از کتاب راهنمای معلم استفاده کنند، تدریس آن نه تنها سخت نیست بلکه نسبت به کتاب های گذشته آسانتر هم است.

وی با بیان اینکه 5 هزار معلم عربی در سراسر کشور مشغول تدریس این کتاب هستند، اما بخشی از معلمان از سخت بودن کتاب گلایه مند بوده، افزود: بسیاری از معلمان در تماس با دفتر تالیف نیز انتقادات خود را به ما اعلام کرده اند، اما هنگامیکه از آنها درباره مطالعه کتاب کمک راهنمای معلم سوال می شود، آنها اصلا نمی دانند که چنین کتابی وجود دارد و به همین دلیل به سراغ کتابهای کمک آموزشی غیر استاندارد موجود در بازار می روند.

عربی هفتم نه قاعده محور است نه مکالمه محور

اشکبوس با اشاره به اینکه کتابهای کمک آموزشی همچنان با رویکرد گذشته درس عربی، محتوای کتابهای خود را تدوین می کنند، تصریح کرد: کتاب جدید التالیف عربی پایه هفتم نه مکالمه محور است و نه قاعده محور، این کتاب متن محور است و هدف ما فهم بهتر از قرآن و علوم معارف اسلامی است. چرا که براساس اصل 16 قانون اساسی آموزش زبان عربی باید برای کمک به فراگیری قرآن، علوم و معارف اسلامی و درک بهتر ادبیات فارسی کمک کند.

وی درباره اینکه معلمان اشکالات نگارشی بسیاری از کتاب پایه هفتم عربی گرفته و به عنوان مثال نسبت به استفاده بیش از مورد ویرگول در متن کتاب ایراد گرفته اند، تصریح کرد: این موضوع را قبول دارم، اما دلیل استفاده از ویرگول ها، فهم بهتر عبارات در متن درس بوده است. چرا که دانش آموز پایه هفتم برای نخستین بار است که بسیاری از جملات را می خواند و برای فهم بهتر آنها در متن از ویرگول استفاده کرده ایم تا دانش آموز با مکث روی کلمه، بهتر معنی آن را متوجه شود. ضمن آنکه استفاده از ویرگول در درسهای ابتدایی بیشتر است و به تدریج که چشم و گوش دانش اموز به عبارات عادت می کند، تعداد ویرگول ها در درسهای پایانی کتاب کمتر می شود. 

رئیس شورای برنامه ریزی درس عربی با بیان اینکه تمامی موارد در کلاسهای ضمن خدمت به مدرسان آموزش داده شده است، گفت: اشکالات گرفته شده از سوی معلمان به دلیل آن است که دوره های ضمن خدمت در مناطق و شهرستانهای مختلف یا خوب برگزار نشده است و یا آنکه معلمان از کتاب راهنمای معلم و یا فایل صوتی که روی سایت دفتر برنامه ریزی است استفاده نمی کنند.

 

معلمان عربی از تدوین کتاب راهنمای معلم بی اطلاع هستند

به گفته اشکبوس، تعداد معلمان عربی در کل کشورحدوداً 5 هزار نفر است و آموزش و پرورش به تعداد پنج هزار و 500 کتاب راهنمای کمک آموزشی چاپ کرده است. قیمت کتابها نیز 900 تومان است، اما بسیاری از معلمان عربی در تماس با دفتر برنامه ریزی به هیچ عنوان از چاپ این کتاب اطلاع ندارند و مناطق و استانهای گوناگون نیز  این کتاب را برای معلمان تهیه نکرده اند.

برخی معلمهای عربی در خواندن متن با مشکل مواجه هستند

وی با انتقاد از مقاومت بخشی از معلمان عربی در آموزش صحیح کتاب جدیدالتالیف با استفاده از کتاب راهنمای معلم گفت: بسیاری از معلمان خود در خواندن متن عربی مشکل دارند و تمام توجه شان در کلاس درس متمرکز روی قواعد درس عربی است. در حالیکه کتاب جدیدالتالیف توجه کمتری به قواعد داشته است.

این مقام مسوول در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره تعداد معلمان آموزش دیده عربی در دوره های ضمن خدمت توضیح داد: در تابستان 200 مدرس از سراسر کشور آموزشهای لازم را دیده و سپس آنها در استانهای مختلف به معلمان عربی آموزش داده اند.اما در برخی  از شهرها با توجه به تعطیلی تابستان معلم عربی دوره های لازم را ندیده و یا آنکه رشته افراد شرکت کننده در دوره های ضمن خدمت با تدریس عربی همخوانی نداشته است.

کاهش حجم کتاب عربی پایه هفتم

وی درباره احتمال کاهش حجم کتاب عربی برای سال آینده گفت: حجم کتاب برای سال آینده کاهش پیدا می کند و درس 19 و 20 کتاب عربی هفتم که تدریس آن اختیاری است، حذف می شود.

احتمال برگزاری امتحان عربی هفتم به صورت سراسری

وی در پایان اعلام کرد: با مرکز سنجش آموزش و پرورش در حال مذاکره برای برگزاری امتحان عربی پایه هفتم به صورت سراسری هستیم که در صورت موافقت، سوالات امتحان امسال از سوی کارشناسان دفتر برنامه ریزی درس عربی ارائه می شود تا معلمان با نحوه طراحی سوالات آشنا شوند.

ترجمه دروس عربیبارم بندی دروس عربی

 

دانلودتصاویرکتب عربی

رئیس گروه عربی دفتر تالیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ضمن مرور مولفه‌ها و تغییرات کتاب‌های جدیدالتالیف عربی متوسطه اول گفت: آموزش کتب جدید به مدرسان عربی از چهارم مردادماه آغاز می‌شود.

عادل اشکبوس در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش وپرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به مروری بر تغییرات کتاب جدیدالتالیف عربی پایه نهم پرداخت و گفت: حدود 13، 14 سال بود که کتاب‌های عربی تغییری نکرده بودند و تنها تغییرات محدودی در تصاویر و برخی مطالب کتاب‌ها اعمال شده بود.

رئیس گروه عربی دفتر تالیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طی دو سال گذشته کتاب عربی پایه هفتم و سال گذشته کتاب عربی پایه هشتم تغییر کردند و امسال کتاب عربی پایه نهم جدیدالتالیف است گفت: رویکرد درس عربی پرورش مهارت‌های چهارگانه زبانی شامل شنیدن، خواندن، نوشتن و سخن گفتن است.

اشکبوس افزود: در حالی که در زبان انگلیسی سخن گفتن مهم و پررنگ‌تر است، اما در عربی قدرت درک متون برای ما حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه عربی تنها درسی است که آموزش آن در قانون اساسی تکلیف و در آن قید شده هدف از آموختن درس عربی کمک به فهم بهتر ادبیات فارسی، قرآن و معارف دینی است افزود: در واقع درس عربی یک درس ابزاری است و در برنامه درس ملی که سند راهبردی ماست نیز بر این موضوع تاکید شده است.

اشکبوس با بیان اینکه سعی کردیم محتوای درس عربی را به گونه‌ای تنظیم کنیم که به فهم و درک متون فارسی و معارفی ما کمک کند، اظهار کرد: کتب جدید متن محور هستند و دانش‌آموز باید به قدرت فهم و درک متون برسد و بتواند واژگان و اصلاحات به کار گرفته شده در ادبیات و اشعار کهن فارسی را ترجمه کند.

وی درباره آموزش "مکالمه"در کتب درسی جدید عربی گفت: به "مکالمه" به عنوان چاشنی آموزش و یک تمرین زیبا نگاه می‌کنیم که به کلاس تحرک می‌دهد. سر کلاس به مکالمه‌ در حد ابتدایی می‌پردازیم. ما حتی به معلم‌ها تاکید کردیم که اگر دانش آموزان در حین مکالمه قواعد و واژگان را صحیح به کار نبردند به آنها فشار نیاورند، تمام زیبایی سخن گفتن به همین غلط‌هایی است که ممکن است دانش‌آموزان در حین صحبت کردن داشته باشند. در واقع برای کسی که عربی زبان مادری‌اش نیست تکرار این اشتباهات عیبی ندارد.

اشکبوس درباره نحوه آموزش "قواعد" عربی در کتاب‌های جدید نیز گفت: تغییری که اتفاق افتاده این است که برای آموزش قواعد و دستور زبان از دریچه قواعد فارسی وارد شدیم تا یادگیری آسانتر شود. به عنوان مثال اگر شما ضمایر عربی را به صورت «هو، هما، هم، هی، هما، هن» فرا گرفته‌اید اکنون ما به ترتیب «من، تو، او، ما، شما و ایشان» ضمایر را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم.

رئیس گروه عربی دفتر تالیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی معلمان عربی تصور می‌کنند که کتاب جدید متن‌محور است و بر قواعد تکیه‌ای ندارد، گفت: این در حالی است که شیوه تالیف کتاب جدید این است که دانش‌آموز قاعده را بخواند تا متن را دریابد. به عنوان مثال وقتی در درس علوم با واژه "تبخیر" روبه‌رو می‌شود، بداند که از واژه بخار گرفته شده یا متساوی‌الساقین یعنی دو ساق مساوی.

وی با اشاره به اینکه کتاب عربی پایه هفتم سخت‌تر شده است، اما نمرات دانش آموزان بهبود یافته و علاقه‌شان بیشتر شده، گفت: توفیق‌مان در کتب جدید خوب بوده است.

رئیس گروه عربی دفتر تالیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه آموزش به مدرسان عربی از چهارم مردادماه آغاز و از هر استان چند نماینده برای شرکت در کلاس‌ها به تهران خواهند آمد گفت: فیلم‌های آموزشی هم تهیه شده که روش تدریس کتاب را در آن توضیح دادیم و چهار دبیر موفق با چهار روش متفاوت بخش‌هایی از کتاب را آموزش می‌دهند.

منبع:خبرگزاری ایسنا

برای مصاحبه جدیداستاداشکبوس

باخبرگزاری فارس

اینجاکلیک کنید

  • ۹۴/۰۸/۱۲
  • دانلود سوال امتحانی

نظرات  (۱۶)

با سلام و خسته نباشید. ایرادات معلمان عربی به کتاب جدیدالتألیف عربی کاملاً مغرضانه و بهانه ای است برای سرپوش گذاشتن بر ضعف هایشان. و مطمئناً دبیران تنبل و بی عرضه و دارای سطح سواد قدیمی و پایینی هستند که ذره ای اهل تفکر و تلاش و پژوهش نیستند. بروند کلاس ضمت خدمت یه چیزی یاد بگیرند.
 بنده با وجود اینکه دبیر علوم اجتماعی هستم. اما دروس عربی و پیام های آسمانی رو هم تدریس می کنم. و از کتاب جدیدالتألیف عربی بسیار خوشم اومد و واقعاً لذت بردم و خودم هم چیزهای زیادی از آن یاد گرفتم. همان طور که آقای اشکبوس گفته اند: « کتاب جدید عربی نه مکالمه محور است نه قاعده محور» واقعاً تعجب می کنم چرا معلمان عربی با وجود اینکه رشته تخصصی اونها عربی است، گلایه می کنند که کتاب سخت است و از حرف خنده داری مبنی بر استفاده زیاد ویرگول در درسها اشاره می کنند. اصولاً ویرگول برای مکث کردن روی جملات و کلمات جهت دریافت و درک معانی و مفهوم است. تنها ایراد این کتاب درس های زیاد آن است که با توجه به 2 ساعت در هفته، مقرون به صرفه نیست. از محاسن برجسته و مثبت کتاب استفاده از واژگان در ابتدای درس ها و آوردن احادیث و سخنان گهربار بزرگان و کاربرد ضرب المثل ها و استفاده از مثال های خوب و استفاده از زبان ساده و گویا در تشریح قواعد عربی است. اگر معلمان عربی بجای نگاه سطحی به کتاب کمی روی متون و موضوعات درس ها تفکر نمایند و از کتاب راهنمای معلم استفاده کنند و همچنین سطح آگاهی و دانش و اطلاعات خود را بالا ببرند. دیگر از بهانه جویی و فرافکنی خبری نیست.
پاسخ:
سلام -همکارگرامی بنابه درخواست همکارم مجبور شدم دراینجا جوابی بنویسم (باوجوداینکه می دانستم حتما این عزیزان پاسخ خواهند دادونیازی به پاسخ من نیست)ولی بنده با اینکه تمام نظرات را قابل احترام می بینم تائید می کنم ولی تائید به منزله موافق بودن بانظرات نیست خصوصا اینکه باقسمت اول نظرتان به هیچ عنوان موافق نیستم.بهرحال هرکتاب تازه تالیفی واکنشاتی دارد خواه درست ویا نادرست وعربی هم مستنثی نیست.ولی باز هم چه خوب است بادیدی مثبت وافقی باز به نقدپرداخت ودرمقابل راهکار هم ارائه داد.موفق باشید

سلام

خسته نباشید

در پاسخ به کامنت همکارمون:

آقای کی شمس همکار محترم درس علوم اجتماعی با  سپاس از زحماتی که برای درس عربی می کشید ،اما این طرز صحبت درباره ی همکاران عربی صحیح نمی باشد. و در شأن شما نیست که این گونه بیان کنید اگر می خواهید نقد کنید ،درست ومحترمانه نقد کنید .چرا اهانت می کنید.کی گفته سوادقدیمی سواد پایینی است  .واقعا متاسفم .

  • صحیفه نور
  • درود وسلام بر همکار فرهیخته جناب آقای دشتی بزرگوار 

    سپاسی در خور ستایش از تلاشهای بزرگانی چون شما در شکوفایی سبز اندیشه ها ...... خدا قوت آقای دشتی .....

    و درودی زیباتر و گرمتر بر همه همکاران و هم رشته های نیکو خصالم در رشته دینی و عربی جای جای ایران اسلامی .... سلام بر اندیشه توانای خوبانی که سعادتمندان دنیا و آخرتند . 

    و جوابیه کاربر نه چندان همکار : کی شمس

    مستحضرید که در میان عزیزان این رشته فرزانگان و اندیشمندان بس زیادند ، که با درایت و زکاوت خود در امر تدریس کتاب تازه تالیف عربی هفتم که به واقع هم کتابیست در خور ستایش از آزمون تدریس سرفراز بیرون آمده اند . 
    عزیزانی که با سابقه ارزشمند خود گامی هر چند سازنده در راه اعتلای دانش این مرز و بوم برداشته اند . بزرگواران کم سابقه ای که با نیرو و توان مضاعفشان از پس تدریس این کتاب چه نیکو برآمده اند .

    همکار تندخویمان : 
    شک نکنید که عزیزان متخصص در این رشته بس فراتر از همکاران غیر تخصصی این رشته هستند که از بد روزگار این کتاب پر محتوا را تدریس میکنند . 
    امید که تفکر منفی و اشتباه عزیزانی چون شما به بیان راهکار و انتقال تجربه بدل گردد نه استفاده از ادبیات نازیبا درباره پیشکسوتان و نور چشمان این رشته ...


    خدایا : در برابر هر آنچه که انسان بودن را به تباهی میکشاند ، مرا با نداشتن و نخواستن رویین تن کن . 

    مهر آفرین بی همتا : پناه لحظه های ناب همکاران و همتایان هم رشته ام باد .


  • عباسی-فسا
  • آقا یاخانم کی شمس!!

    سلام

    چه کسی به شما اجازه داده که چنین تیغ برکشید وگروهی را به شمشیر تندی زخمی ومجروح نمایید؟؟

    مگر درهمه رشته ها همه دبیران دقیقا توجیه هستند که شما،همکاران پرتلاش بنده را چنین به تیغ جفا می رانید

     

    جناب حافظ بزرگ، عزیز دل من می فرماید:

    چوپرده دار به شمشیر می زند همه را

    کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

     

    لطف کنید نقد کنید ونقد آدابی دارد

    شما هم بهتره به درس تخصصی خودتان برسید

    به قول مادرم:

    کسی که یک جا همه جا

    وکسی که همه جا هیچ کجا

     

    وسخنی با عزیز دلم جناب مبین خان عزیز

    خیلی عزیزی ومراتب ارادت بنده را به خودتان می دانید ولی نیازی نیست که هرکسی سخنی به جفا هم گفت بدون پاسخ منتشر فرمایید هرچند

    صلاح مملکت خویش خسروان دانند

    شاد وسربلند باشید

    سفرخوش

  • عادل اشکبوس
  • سلام جناب دشتی متشکرم
    ماشاءالله چقدر زود خبرها را می خوانی منظورم خبرگزاری مهر است
    کامنتهای وبلاگ شما هم خیلی با مزه هستند
    موفق باشید
    سالم و تندرست باشید
  • مهرداد یاسمی
  • با سلام خدمت همکاران سخت کوش کم ادعا. من در منطقه محروم ی از توابع خرم اباد به نام  بخش پاپی تدریس میکنم با 11سال سابقه که از مطالب جالب و به روزی که دانش اموز انرا حس کرده و  کاملا با ان در ارتباط میباشند لذت میبرم با کمی انصاف به خرج دادن میتوان  اذعان کرد که ان عربی منفور با دبیر منفورترش از دید دانش اموز دارد به کتابی جذاب با دبیری محبوب  از دید دانش اموز تبدیل میشود باور کنید دیپلمه ها هنوز ایام هفته را نمیدانند اما کلاس هفتمی  ها انرا اموخته اند من خود با جرات میگویم که دارم از این کتاب مطالب مفید و جالب یاد میگیرم کمی صبور باشید و در پایان نتیجه را ببینید

  • صحیفه نور
  • سلام بر همکار توانمند : آقای دشتی

    بینهایت ممنونم از شما جناب آقای عباسی بزرگوار .

    که به حمایت از ما با جوابیه محکم خود پاسخ همه همکاران عزیزی رو دادید که متاسقانه به خود اجازه میدهند هر کجا و هر گونه ای که خود میخواهند سخن برانند هر چند نازیبا ....

    امید که همه ما در کنف الطاف خاصه ایزد متعال هماره بر صراط عدل  بمانیم . 


  • عباسی-فسا(فروزان ضعیف)
  • سلام

    فروزان جان رسیدن به خیر

    اگه نبودی کی سوتی های منو رفع و رجوع می کرد

    ممنون ازبابت تذکرت به خاطر اون اشتباهات تایپپی

     

    خوشحالم برگشتی

     

    راستی سؤال را دیدی؟

  • عباسی- فسا/فروزان برعکس
  • سلام باز هم

     

    تذکراتت قشنگ بود

    بله باید می گفتم زیرش بنویسد که ننوشتم چون قبلا نقطه چین ها را گذاشته بودم کنارش بعد تغییر دادم

    درمورد سبعة هم فکر نکنم مشکلی پیش بیاد وگرنه بخواهیم بگیم که ممکنه دانش آموز اینطور واینطور فکر کنه آخرش باید کاغذ سفید بدیم تحویلش که اجتهاد کنه

     

    باز هم ممنون

  • حبیب وارسته از نقده
  •  با سلام خواستم به همکار عزیزم عرض کنم که بکار گیری الفاظ و جملات  که انسان از بیان ان  ان هم نسبت به دبیران و عزیزان فرهنگی احس شرم می کند از یک فرهنگی به اصطلاح با عرضه بسیار سخیف و عمل زشتی است اینکه هر کسی نظرات خود را بیان کند ازاد است چه از محتوا و تدریس ان راضی باشد یا نباشد اما شکست حرمت همکار از ناحیه هر کسی هم که باشد محکوم است امید وارم که خداوند  همه ما را مشمول رحمت واسعه ی خویش قرار دهد انشالله

  • جواد شیخی
  • سلام

    بنده رشته تحصیلیم ادبیات فارسی هست و در مدارس عربی و فارسی تدریس میکنم.امسال سال چهارم تدریسم هست(البته بصورت نیروی آزاد) و علاوه بر مدارس در آموزشگاههای اصفهان هم مشغول تدریس مکالمه عربی هستم.اما در رابطه با کتاب جدید نظراتی دارم که اون ها رو خدمتتون عرض میکنم.کتاب حاضر هم نقاط قوت داره هم نقاط ضعف.نقاط ضعف این کتاب که خیلی مهمه این هست که حجم کتاب بسیار زیاد هست و بهتر بود این کتاب در 15 الی 16درس تالیف میشد.یکی دیگه از مشکلات این کتاب این هست که این کتاب بدون اینکه در ابتدا یک آمادگی ذهنی برای بچه ها در رابطه با عربی ایجاد کنه مستقیم رفته سراغ ترجمه وقواعد که خوب بهتر بود،یکی-دو درس اول به این کار اختصاص داده میشد و آخرین مشکل کتاب این هست که دانش آموز رو با هجمه ی سنگینی از قواعد در همین سال اول مواجه کرده.اما نقاط قوت این کتاب تنوع مطالبش هست که باعث میشه دانش آموز در رابطه با این درس مثل سالهای پیش احساس خستگی نکنه و همچنین به طبقه بندی خوب قواعد هم میشه اشاره کرد.البته بنده کتاب معلم رو هم قبل از شروع سال تحصیلی مطالعه کردم و راهنمای خوبی برام بود.

    در پابان تشکر میکنم از مولف محترم و اگر که ایرادی هم گرفتم خدای ناکرده قصدم جسارت نبوده.

    نظر من اینه که خانه آموزش و پرورش ما از پای و بست ویران است خواجه اندر نقش ایوان است... هر چقدر هم که کتاب تغیییر دهیم تا زمانی که سیستم آموزشی و شیوه تدریس ما بسیار بسیار سنتی و خشک می باشد هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد. کم هستند معلمانی که معلم واقعی باشند هم در اخلاق و هم در تدریس. در مورد اخلاق هم احتمالا اعتراض بفرماییید اما خود پیداست از طرز برخورد و صحبت برخی از همکاران در هنگام تبادل نظر
    سلام بر شما برادران وخواهران گرامی همکار
    من دبیر ریاضی ام تو شیراز
     زمانی که به ناحیه جدید منتقل شدم مجبور بودم تو مدرسه ایی باشم که ساعات ریاضی اش پر بود واز بد حادثه کل عربی ها به جبر بمن داده شد.
    والله کاری که ازم بر میاد اینه که فقط بخوام از بچه ها خزاین لغات عربی اونها هر چی بیشتر پر بشه
    فقط کلمه میپرسم و میخوام معانی جملات را ازعربی به فارسی و بالعکس ترانس لیت یا همون ترجمه کنن
    شما میگین چیکار کنم تو مدرسه تخصصی عربی نداریم حتی سه تا مدرسه اون ورتر.
    قواعد  رو تازه باید یاد بگیرم دس و پا شکسته و  یی چی سر کلاس  همی جور بلغور کنم چون بلد نیسم 
    تا حالا فکر میکردم ریاضی سختترین هاس ولی نه عربی خیلی وسیعه ببینید کلمه  قنا  در قنوت (وقنا عذاب النار)جالبه هر رو تو نمازمیگیما ولی کمتر بهش فک میکنیم چرا ؟ چون ق +نا  که یعنی محافظت کن + مارا  پس حرف ق یعنی محافظت بفرما تازه فعل امرم هس
    زیاد حرافی کردم باید چیکار کنم زیر دین بچه ها کمتر باشم
    البته روز اول به مسئول آ موزش گفتم نمیتونم ولی مرغ اونا فقط وفقط چندتا پا داشت ؟ معلومه کاکو یکی
    دوس دارم راهکار بدین ..نباید قبول میکردی ....و ...از ای حرفا نیس .اگه میگفتم نه اقا کارمون نمیشه .حالیش که نی میگفت برو ده کوره فلان جا بعد بیس سال سابقه

    پاسخ:
    سلام پاسخ به ایمیل شما ارسال شد
  • گنجینه عربی - علیزاده
  • با سلام حضور اساتید محترم فکر می کنم منطور همکار علوم اجتماعی امان این نبود که خدای نکرده توهین یا .. کرده باشه فقط با زبان تند نوشتند بعضی از اساتید عزیز وافعا به طول سابقه کارشان می نازند و غرور آنها را می گیرد که چرا با این همه سابقه که دارم برم کلاسهای ضمن خدمت بقولی عارشون میاد من خودم با این همکاران زیاد کار داشتم علت راکه پرسیدم میگن این کلاسها بیخودند چرا وقتمان را هدر دهیم این همکار بنوعی میخاسته به این همکاران با تجربه بگه ای همکار عزیز ازاین کلاسها استفاده کنید و به بچه های مردم رحم کنید فقط خودتونو در آینه نبینید بچه های مردم چه گناهی کردند.
  • خانم آقایی
  • سلام خدمت شما و تشکر به خاطر مطالب پربارتان . 

    صحبت های آقای اشکبوس همان صحبت هایی است که بارها و بارها عنوان کردیم اما متاسفانه .... 

    کتاب باتوجه به تغییراتی که داشته بسیار جذاب شده حتی برای دبیران اگر خود را باتغییرات همگام و همسو نمایند . ومیدانیم هم که پذیرش تغییرات اکثرا با مقاومت روبه رو بوده . بنابراین بهتر است که این پذیرش را به زمان بسپاریم و البته رسالت خود را در کنار آن داشته باشیم . موفق باشید . 
    درس عربی هفتم خیلی سخت من دارم امسال عربی می اوفتم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    ابزار هدایت به بالای صفحه